Matonism

Matonism

Thursday, 31 December 2015

Scribble, scribble.

sini

"Akhi, bagaimana yang tidak terisi akan mampu untuk mengisi?" 


Terpaksa bagi kredit dekat akhuna sabi untuk quote padu yang ternyata mencucuk sampai harini.



Aku takde idea sebenarnya nak tulis apa. Tapi aku tulis jelah tengok entri kali ni jadi apa. Nak try tulis tanpa delete supaya orang tahu macam mana otak aku berfungsi, dan macam mana behind the scene aku menyiapkan satu entri untuk di post.

(Deal: Delete cuma bila tersilap ejaan saja!)


Bila tengok balik apa sebenarnya matlamat hidup, setiap awal tahun kita buat azam baru. Setiap kali masuk satu peristiwa penting dalam hidup, contohnya masuk dalam salah satu dari bulan-bulan yang aku kira diangkat darjatnya (contohnya macam bulan Ramadhan), baru kita nak buat azam.

Sedangkan kita sepatunya berazam setiap hari! Setiap hariii!!! Sepatunya setiap hari sebelum tidur, kita berazam agar esok jadi lebih baik dari harini. Kita berazam setiap pagi andai esok nyawa kita ditarik, kita dah buat yang terbaik untuk harini. Kita dah buat yang paling baik dalam hidup kita.

Ok tak salah nak berazam tahun depan nak jadi kurus, nak jadi lebih lawa dari KimK (I just have to) (Emoji keluar air mata sambil senyum), nak jadi itu ini, nak jadi kaya, nak jadi suami orang, nak jadi graduan Harvard. Kerana azam itu adalah satu nekad, satu tekad yang dibuktikan dengan perbuatan. BUKANNYA SI AZAM ANAK JIRAN SEBELAH YANG SETIAP MASUK TAHUN BARU, KAU MULA BUAT LAWAK "AZAM" SAMPAI DIA PUN DAH LALI.


Aduh-aduh takde idea nak cakap apa.

Okay lah, okay lah. Kita cakap pasal hati. Bab hati ni memang best.


Hati ni ibarat rumah. Rumah yang diisi dengan Al Quran akan.... Ok tukar topik.

Beruntunglah orang-orang yang diuji. Beruntung lagi orang yang bersyukur dan bersabar bila di uji.

K tetiba.
Dah la whatever.

Kesimpulan dia...


Aku takde idea. Tapi nak tulis. Tapi takde idea. Tapi nak tulis. Tapi masa terhad. Tapi nak tulis. Tapi bila aku tengok skrin aku takde idea. Tapi nak tulis. Tapi nak tulis apa. Tapi nak tulis.



Apa pun. Semoga anda peroleh ketenangan. Adios.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...